Anzac day en eerste werkweek - Reisverslag uit Sydney, Australië van sieuwkje Steenhuizen - WaarBenJij.nu Anzac day en eerste werkweek - Reisverslag uit Sydney, Australië van sieuwkje Steenhuizen - WaarBenJij.nu

Anzac day en eerste werkweek

Door: sieuwkje

Blijf op de hoogte en volg sieuwkje

01 Mei 2011 | Australië, Sydney

Ik heb werk!!!!!!
Dat moest er even uit! Nadat ik een week rond heb gezocht naar baantjes en bij 50 potentiele werkgevers mijn cv heb gedropt heb ik werk in the Oaks, een hotel in de suburb neutral bay. Maar ik had deze baan waarschijnlijk niet eens gehad als ik Gerard zijn naam niet had genoemd. De vrouw die in dat Hotel mensen aannam had als eerste vraag voor mij: are you from slovakia?? En als verklaring voor die vraag gaf ze dit: We have only got two kinds of people coming here, one is from asia and the other is from slovakia and since you didnt look asian there was only one option left! Toen begon ze over het feit dat er niet veel werk was op het moment en dat ze me terug zou bellen, maar die kutsmoes heb ik afgelopen jaar al net iets te vaak gehoord, dus zei ik dat ik twee weken gratis zou werken voor het hotel. Which dumass told you to do that? was het antwoord. Gerard, zeg ik. Ohh in that case come back tomorrow you can have a training day, Gerald has been very good to me. Aldus begint vorige week woensdag mijn training dag en ik heb sinds afgelopen woensdag alleen maar gewerkt. Die vrouw had wel gelijk, alleen maar thai, nepalezen en mensen uit slowakije. In de bistro, waar ik werk, zitten voornamelijk de mensen uit slowakije, ik kan geen woord van ze verstaan als ze lunchpauze hebben en ik erbij zit, maar dat is bij de Thai ook niet veel beter. Als ik terug kom kan ik waarschijnlijk wel wat woordjes thai en sloveens opzeggen. Ik ben ontzettend bklij dat ik eindelijk weer eens wat mensen van eigen leeftijd ontmoet en ook erg blij dat ik eindelijk een baantje heb in een leuke plek. Afgelopen maandag was het Anzac day, een soort dodenherdenking voor mensen uit australie en nieuw zeeland. Het komt erop neer dat iedereen om twaalf uur smoor bezopen is en uitbundig mee doet in het spel 2 up,een gokspel waar men moet wedden op kop of munt en daar of heel veel mee verliest, of heel veel mee wint. Het mag alleen gespeeld worden op deze dag, alle andere dagen van het jaar is het verboden.
Gisteren hebben we de verjaardag van Glenn en Candice, de tweeling van Gerard en Jenny, gevierd in een pub waar ze 25 dollar vragen voor een bord diepgefrituurde rommel. Uitgaan in Australie is vooral duur en niet altijd even opwindend.
Jullie horen nog wel hoe het op mijn werk verder vergaat, door de regen van afgelopen dagen was er helaas niet al te veel gebeurd. Nu schijnt de zon weer en kunnen we weer dingen mee maken. Groetjes uit Ozzie land!

  • 01 Mei 2011 - 07:27

    Antje:

    Hee Sjoe, ik dacht dat je een baantje had bij een strandtent :S en werk je nu echt voor nop?? das wel wat anders dan 15 dollar in t uur...
    Ik hoop iig dat je het naar je zin hebt daar;)
    kus

  • 01 Mei 2011 - 11:41

    Gwan:

    Hee Sjoe!

    Gefeliciteerd met je werk!!! Ik hoop voor je dat je tzt wel wat gaat verdienen :-) maar het belangrijkste is wel dat je het leuk hebt, groetjes en een knuffel!

  • 01 Mei 2011 - 18:29

    Helbrecht&Roos:

    Hai Sjoe, gefeliciteerd met je baantje..al hebben wij vreselijk om dat zinnetje; Which dumass told you to do that? moeten lachen! Leuk voor je.
    Zijn de mensen verder relaxed?
    Geniet van alle indrukken, je weet het geestig te vertellen :-)
    groetjes van ons, Helbrecht & Roos & Rinze

  • 04 Mei 2011 - 16:50

    Bale:

    wat fyn dat je werk hebt en zoe te lezen ook nog naar je zin en gezellig.ik hoop dat je het even uithoudt tot aan je jabaroo cursus. afgelopen zondag heb ik even stage gelopen om scheepsarts te worden op een groot zeilschip. het was prachtig weer en flinke wind;een zeilersdroom. alleen 12 graden, maar daar kun je je op kleden.later ben ik by durk gaan logeren en heb ik de volgende dag antje mee teruggenomen om paard te vryden . ik ben verder druk met het isoleren van je kamer. veel liefs pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2014

Daarheen en weer terug

06 Oktober 2014

Daarheen en weer terug

24 September 2014

Xiamen

01 Mei 2011

Anzac day en eerste werkweek

17 April 2011

the blue mountains
sieuwkje

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 6227

Voorgaande reizen:

04 April 2011 - 28 Juni 2011

Australie

Landen bezocht: