aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van sieuwkje Steenhuizen - WaarBenJij.nu aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van sieuwkje Steenhuizen - WaarBenJij.nu

aankomst

Door: sieuwkje

Blijf op de hoogte en volg sieuwkje

08 April 2011 | Australië, Sydney

Hallo iedereen in het zonnige Holland!
jullie zijn vast heel benieuwd hoe het mij vergaan is op deze lange reis, nou ik kan je wel vertellen dat ie heel zwaar was. Eenmaal uit jullie gezichtsveld verdwenen moest ik namelijk door zo'n detectiepoortje op schiphol en daarbij werd mijn deodorant afgepakt, iets wat ik de rest van de reis geweten heb!!
Eenmaal aan boord van het vliegtuig was natuurlijk te verwachten dat er niet al teveel beenruimte beschikbaar was, het vliegtuig zat gelukkig niet helemaal volgeboekt dus ik had twee stoelen voor mezelf, wat het leed iets verzachte. Aan boord ontmoette ik Robin, een jongen die van plan was 6 weken in Bankok te verblijven om daar helemaal uit zijn dak te gaan, om daarna door te reizen naar Nieuw Zeeland. Met zijn laptop en mijn oordopjes hebben we nog een film gekeken in het vliegtuig om daarna in een niet al te diepe of aangename slaap te vallen. Om 7 uur kwamen we aan in Bankok alwaar onze wegen scheidden en bij het detectiepoortje mijn nagelknipertje werd afgepakt. Om 13.00 uur lokale tijd kwam ik aan in Taipei. Zoals jullie lieve kijkbuiskindertjes weten moest ik daar twaalf uur lang mezelf zien te vermaken, blij dus dat ik een boekje bij me had. Helaas werd mijn leesplezier om de twintig minuten wel verstoord door een passerende Aziaat die nog nooit iemand met blond haar en groene ogen had gezien en zich derhalve genoodzaakt voelde mij ongevraagd op de foto te zetten. Entertainmant allom. Toen ik middernacht eindelijk op het vliegtuig stapte naar Sydney was ik doodmoe en niet in staat nog een ranzige vliegtuig maaltijd naar binnen te werken, en helaas mocht ik op de hele vlucht maar een glaasje water hebben wat erin resulteerde dat ik de volgende morgen, toen we al over Australie vlogen, me ziek en lamlendig voelde en dat bij de landing mijn maag zich niet langer in kon houden. Aldus bereikte ik Sydney waar het regende en waar ik blij was dat de vliegreis eindelijk voorbij was. Jullie kunnen je vast voorstellen, lieve kijkbuiskinderen, hoe blij ik was toen ik Gerard en Jenny op het vliegveld op me zag wachten met een Friese vlag in de aanslag. Mijn stemming werd nog beter toen ik zag wat een schitterend huis ze hebben, aan de rand van de bush, waar iedere avond papagaaien, vleerhonden en kakatoes op het balkon neerstrijken. Toch heeft het anderhalve dag geduurd voordat ik echt bij was gekomen van de vlucht en de jetleg, vandaar dit late bericht.
ik zal jullie van mijn stiekeme plannetjes op de hoogte houden.
groetjes
Sjoe

  • 08 April 2011 - 07:44

    Bale:

    je hebt het in ieder geval overleefd. we hadden al het idee dat het niet mee zou vallen. wat leuk dat er een friese vlag was. het weer is vandaag erg mooi;strak blauwe hemel en temperatuur tot 17 graden voorspeld.ik kijk met verlangen uit naar het vervolg. pa

  • 08 April 2011 - 07:51

    Bale:

    groeten nog aan jenny en gerard. pa

  • 08 April 2011 - 07:58

    Antje:

    Hahaha! goed te horen dat je goed bent aangekomen, en toch nog zonder al te veel kleerscheuren :p afzien hoort er ook bij. Wat zijn je plannen? veel plezier in de bush, dikke kus

  • 08 April 2011 - 09:43

    Gwan:

    Hee Sieuwkje! Wat fijn om te horen dat je goed bent ontvangen :) en ja dat reizen zwaar is, dat weet je pas wanneer je het ervaart ;) Maar je gaat nog zoveel meemaken denk ik!! Ik ben benieuwd mevrouw de uil :-p en doe de dieren aan de rand van de bush de groeten, dikke knuffel

  • 09 April 2011 - 09:19

    Bale:

    we spraken gister ee nmakkummer die een dochter heeft in de buurt van sydney. volgens hem is er achter het opera gebouw een hele moie dierentuin waar je met de boot naar toe moet gaan. pa

  • 10 April 2011 - 11:35

    Bale :

    mooie fotos , zyn het poepetoes of mammagaaien?

  • 11 April 2011 - 08:20

    Emma:

    Sieuw! Jeetje wat een avontuur zeg :o Super tof en stoer dat je dat doet! En wat geweldig mooie foto's! Heel veel plezier in Australië, ik ben benieuwd naar je verdere avonturen ;)
    Liefs, Emma

  • 11 April 2011 - 08:58

    Rosan:

    Wauw Sieuw, wat leuk dat je dit doet! Ik zal je verhalen en foto's zeker in de gaten houden :) Fijne tijd gewenst daar!
    Groetjes, Rosan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2014

Daarheen en weer terug

06 Oktober 2014

Daarheen en weer terug

24 September 2014

Xiamen

01 Mei 2011

Anzac day en eerste werkweek

17 April 2011

the blue mountains
sieuwkje

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 6219

Voorgaande reizen:

04 April 2011 - 28 Juni 2011

Australie

Landen bezocht: