1e week - Reisverslag uit Sydney, Australië van sieuwkje Steenhuizen - WaarBenJij.nu 1e week - Reisverslag uit Sydney, Australië van sieuwkje Steenhuizen - WaarBenJij.nu

1e week

Door: sieuwkje

Blijf op de hoogte en volg sieuwkje

11 April 2011 | Australië, Sydney

Daar was ik dan weer met een nieuw leuk verhaaltje, mijn eerste week in australie wel te verstaan.
Nadat ik wat was bijgekomen van de jetleg en die lange reis kon ik eindelijk genieten van dit prachtige land, ik zal je maar zo vertellen, de eerste twee dagen dat ik hier was heb ik alleen maar geslapen. Afgelopen weekend was wel even wat opwindender. De jongste dochter van Gerard en Jenny en deel van een tweeling, Candice, kwam langs met haar vriend en diens ouders. De ouders, Chris en Greg komen uit Tasmanie en zijn lekker laidback en no-nonsence. Afgelopen zaterdag hebben we met zijn zevenen Gerard zijn motorbood beklommen om de haven van Sydney onveilig te maken. Het is geweldig om de stad zo van het water af te zien, het is ongelofelijk hoe groot deze stad is, met 4 miljoen inwoners. Onder andere de dierentuin en het operahuis waren goed te zien alsook de verschillende baaien met daaromheen de suburbs. het was alleen een wat natte bedoening daar dat motorbootje eigenlijk maar drie mensen aankon en het aardig woei en ik die natuurlijk voor op het bootje wilde blijven zitten kreeg een geweldige zoutwaterspoeling. Eenmaal thuis fris gedoucht hebben we een filmpje gepakt in het Orpheum, een bioscoop waar in plaats van reclame een pianist speelde voordat de film begon. Daarna zijn we gaan uiteten.
De zondag daarop hebben we eigenlijk vooral aan een stuk door gegeten. Het ontbijt, de lunch, de teatime en diner nemen hier beduidend meer tijd in en zeker in het weekend. Het enige wat we als activiteit bezigden was het bezichtigen van de trouwplaats van Candice en haar vriend en de plek waar ze de receptie wilden houden. Ze willen graag in september trouwen.
Vandaag ben ik met de dames de binnenstad van Sydney gaan bekijken, wat een groot winkelcentrum blijkt te zijn. Alle winkels zijn met elkaar verbonden, ofwel bovengronds door een passage, ofwel ondergronds door een tunnel. Lang zijn we daar echter niet gebleven. de dag was eigenlijk zo weer om en nu is het hier alweer avond. Voor deze week staat er weer veel op het programma en ik zal jullie er alles over laten horen. Ik wil zelfs in de loop van volgende week beginnen met een baantje in een restaurant hier.
Daar horen jullie dan wel van!
groetjes!!!

  • 11 April 2011 - 15:37

    Antje:

    Vet cool! ook leuke pics;) fijn dat je dan toch bent bijgekomen van je reis. veel plezier met Sydney verder onveilig maken!

  • 14 April 2011 - 08:08

    Gwan:

    Joehoe! Lekker een heel weekend eten ;-) ik ben benieuwd wat voor baantje je gaat vinden daar! (leuk trouwens dat je ook op facebook kan posten) Was de papegaai lief?

  • 15 April 2011 - 10:41

    Durk:

    Hee Sjoe!

    Geweldig dat je het daar naar je zin hebt! Ik ben blij dat je veilig bent aangekomen.
    Mooie foto's ook. Ik zie uit naar je volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2014

Daarheen en weer terug

06 Oktober 2014

Daarheen en weer terug

24 September 2014

Xiamen

01 Mei 2011

Anzac day en eerste werkweek

17 April 2011

the blue mountains
sieuwkje

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 6217

Voorgaande reizen:

04 April 2011 - 28 Juni 2011

Australie

Landen bezocht: